Direktor prodaje je zadolžen za vodenje celotnega prodajnega sektorja, ki nadzoruje vse dejavnosti, povezane s prodajo. Dnevne dejavnosti Direktorja prodaje so obsežne in vključujejo nadzor vsakodnevnega oblikovanja in izvajanja prodajnih strategij. Preučuje prodajne številke, da bi ocenil, kako uspešne so prodajne strategije v poslovanju in je odgovoren neposredno poslovnim deležnikom.
Oddelku za prodajo zagotavlja vodenje, smer in sredstva ter je odgovoren za splošno uspešnost prodajnega sektorja, doseganje ciljev in ciljev prodajnega sektorja ter uskladitev poslovne strategije. Direktor prodaje je zadolžen tudi za zagotavljanje trajnostne rasti prihodkov s stalnim povečanjem prodora na trg.
Cilji in odgovornosti Direktorja prodaje
Nadzorna/vodilna vloga: Vodilna vloga Direktorja prodaje je njegova najbolj ključna odgovornost. Direktor Prodaje zagotavlja vodilno in strateško usmeritev celotnemu prodajnemu oddelku podjetja, vključno s pridobivanjem novih kupcev, širjenjem priložnosti znotraj sedanje baze kupcev, prek oglaševalskih pobud in zagotavljanjem nove ponudbe izdelkov.
Direktorja prodaje vodi in upravlja vse dejavnosti znotraj prodajnega sektorja, vključno z upravljanjem kupcev, prodajnimi operacijami in podporo strankam. Direktorja prodaje na svojem vodstvenem mestu določi ključne kazalnike (KPI) sektorja in oceni učinkovitost prodajnih pobud, jih ustrezno spremeni in spodbuja doseganje splošnih prodajnih in poslovnih ciljev.
Direktorja prodaje na svojem izvršnem položaju ima pomembno vlogo pri oblikovanju in izvajanju razvojnih dejavnosti podjetja in blagovne znamke podjetja, da bi povečal prihodke in bruto dobiček. Direktor prodaje prav tako prevzame pobudo za mentorstvo ključnih kadrov v oddelku za prodajo, ki zagotavlja njihovo stalno strokovno rast in jim pomaga pri izvajanju njihovih nalog, kjer je to potrebno.
Strategija: Direktor prodaje ima pomembno strateško vlogo, kjer je vodja strateških razvojnih pobud prodajnega sektorja, s tem pa zagotavlja, da so še naprej skladne s splošno strategijo podjetja. Direktorja prodaje je odgovoren tudi za povečanje prihodkov od prodaje z oblikovanjem in izvajanjem ustreznih strategij za vsako od poslovnih stebrov prodaje, prodajnih kanalov in storitev.
V tej vlogi Direktor prodaje oblikuje, izvaja in upravlja prodajni proces podjetja, ki sega od razvoja odnosov in finalizacije pogodb. Strateška vloga se izvaja z namenom prodaje celotne ponudbe proizvodov/storitev podjetja, da bi dosegli cilje prihodkov podjetja.
Analitika: Direktorja prodaje ima analitično vlogo, kjer izvaja poslovne analize, analize uspešnosti, konkurenčne analize itd. V tem položaju spremlja in pregleduje dejanske prodajne rezultate in jih tehta glede na določene cilje in poslovne KPI, da bi določil učinkovitost prodajnih pobud ter predlagal potrebne spremembe in rešitve. Direktor prodaje uvaja v celotnem prodajnem oddelku ukrepe za napovedovanje in spremljanje uspešnosti prodaje in skladnosti poslovanja.
Direktor prodaje posreduje rezultate analiz v poročilih, predstavitvah in priporočilih ključnim zainteresiranim stranem. Sintetizira iste vrste poročil za študije finančne izvedljivosti, ki jih izvaja za določitev rasti prodaje in prihodkov za prodajni sekt.
Znanje in priložnost: Direktor prodaje je poleg tega zadolžen za ohranjanje stabilne baze znanja industrije, konkurentov in regulativne dejavnosti. Izvaja redne raziskave, spremlja trende in najboljše prakse, ki dajejo podjetju konkurenčno prednost in zagotavlja rast poslovanja podjetja na trgu.
V tej vlogi je Direktor prodaje odgovoren tudi za uvajanje in izvajanje novih in dobro raziskanih prodajnih pobud, strategij in rešitev. Direktor prodaje prepoznava vrhunske talente in prispeva k zaposlovanju ključnega osebja prodajnega sektorja, s tem pa ohranja učinkovito izvajanje nalog znotraj prodajnega sektorja.
Odnosi: Direktor prodaje je odgovoren za vzpostavljanje odnosov s ključnimi partnerji na trgu. V tej vlogi se udeležuje številnih industrijskih dogodkov in konferenc, vzpostavljanja in ohranjanja dolgoročnih odnosov s ključnimi kupci, potencialnimi kupci in ključnimi strateškimi partnerji. Direktor prodaje je odgovoren tudi za prodajna pogajanja in poslovni razvoj, vključno z licencami, sporazumi o sodelovanju, prodajnimi pogodbami in partnerstvi.
Sodelovanje: Vloga Direktorja prodaje ni popolnoma neodvisna. Tesno sodeluje z drugimi direktorji (člani vodstva podjetja) in jim predstavlja prodajne strategije, prodajne napovedi in komunicira splošna vprašanja upravljanja, da bi uskladil prizadevanja podjetja ter se izognil navzkrižju interesov in omogočil doseganje splošnih ciljev in ciljev podjetja.
Direktorja prodaje sodeluje tudi s finančnim oddelkom pri določanju proračuna prodajnega sektorja in ustreznih notranjih proračunskih sredstvih. Direktor prodaje sodeluje s kadrovskim oddelkom, da bi določil merila za zaposlovanje ključnih kadrov v prodajnem oddelku in s tem zagotovil visoko uspešnost v oddelku.
Druge dolžnosti: Direktor prodaje opravlja tudi druge naloge, ki so potrebne za nemoteno opravljanje svojih nalog ali nalog, kot jih delegira delodajalec.
Zahtevane kvalifikacije Direktorja prodaje
Izobraževanje: Kandidat mora imeti najmanj univerzitetno izobrazbo tehnične stroke, ekonomije ali druge ustrezne smeri. Delovne izkušnje iz prodaje, izkušnja iz mednarodnega podjetja je priporočljiva, trženja, oglaševanja, financ ali katerega koli drugega področja, povezanega s poslovanjem.
Izkušnje: Kandidat za delovno mesto mora dokazati najmanj 10 let delovnih izkušenj na visokem prodajnem mestu v hitrem in dinamičnem poslovnem okolju, mednarodne izkušnje so prednost, kot direktor prodaje. Kandidat mora dokazati svoje izkušnje z evidenco doseženih in presegajočih ciljev na svojih vodstvenih položajih.
Izkazovati mora izkušnje uvajanje in zagotavljanja inovativnih strategij razvoja prodaje, ki so neizmerno povečale prodajno uspešnost podjetja in je podjetje postavilo pred svojo konkurenco na trgu. Primeren kandidat mora izkazovati izkušnje pri izdelavi in spremljanju finančnega in strateškega načrtovanja prodaje. Kandidat mora imeti izkušnje pri predstavljanju rezultatov, idej, strategij in mnenj vodstvu podjetja
Komunikacijska znanja: Komunikacijske spretnosti so bistvenega pomena za to pozicijo. Kandidat mora biti sposoben prenesti jasna in jedrnata sporočila svojim sodelavcem, kot vodja celotnega sektorja prodaje, kar bo določilo uspešnost in učinkovitost v celotnem oddelku. Komunikacijska znanja so potrebna tudi za vzpostavljanje in ohranjanje odnosov v imenu podjetja z obstoječimi in novimi kupci.
Kandidat mora biti predstavnik podjetja, zato mora biti sposoben komunicirati informacije podjetja ključnim zunanjim osebam, strankam in partnerjem. Pripravljati bo moral poročila, predstavitve in predloge za ključne zainteresirane strani v zvezi s prodajnim oddelkom. Materiali morajo biti jasni, jedrnati, razumljivi, prepričljivi in prilagojeni za vsako posamezno občinstvo.
Analitične spretnosti: Izkazovati mora poznavanje in uporabo analitičnih veščin za izvajanje prodajnih analiz, doseganje ključnih kazalnikov in priprave predlogov na podlagi pridobljenih podatkov in informacij. Mora biti sposoben izvajati standardne analize uspešnosti, trga in konkurenčnosti. Kandidat mora poznati osnove poslovnih sistemov (SAP), programskih orodij Microsoft Office 365, SalesForce in poslovne analitike.
Medosebne veščine: Kandidat mora biti zelo strasten in usmerjen na kupca / potrošnika; imeti mora strast do interakcije z drugimi, močno zavezanost zagotavljanju odličnosti kupcev ter občutek nujnosti in iznajdljivosti. Prav tako mora biti predan kakovosti, imeti odnos do dela, biti sposoben samostojno delati, kot tudi z drugimi, biti sposoben obvladati številne naloge in izpolnjevati tesne roke ter pokazati zbranost v času negotovosti in to prenašati na svojo ekipo.
Vodenje/veščine ljudi: Kandidat mora pokazati tudi vrhunske vodstvene sposobnosti, saj mora sodelovati z več sektorji v podjetju in usmerjati aktivnosti k skupni viziji, strategiji in ciljem podjetja. Prav tako mora biti pristopen in dopadljiv posameznik, ki je sposoben vzpostaviti močne povezave s sodelavci in zunanjimi partnerji in je zaupanja vredna oseba.